Secretariat: +40 356 179 440
Administrație: +40 356 178 802

Ciclul preșcolar

În prezent, copilașii noștri învață în trei grupe: mică, mijlocie și mare.

VALORILE NOASTRE

  • CREDINȚĂ
  • ORTODOXIE
  • PRIETENIE
  • IERTARE
  • LIBERTATE
  • ARMONIE
  • RĂBDARE
  • INCREDERE
  • EMPATIE

GRUPA MICĂ – prof. Semenciuc Raluca/ prof. Chiriluc Ana Maria

GRUPA MIJLOCIE – prof. Arsene Camelia Maria / prof. Popa Timea Alexandra

GRUPA MARE – prof. Cîmpean Maria/ prof. Adela Balaj

ACTIVITĂŢILE PE DOMENII EXPERIENŢIALE sunt activităţi integrate sau pe discipline desfăşurate cu copiii în cadrul proiectelor planificate în funcţie de temele propuse de curriculum, de nivelul de vârstă, de nevoile şi de interesele acestora. Se pot desfăşura maxim 5 şi minim 3 activităţi integrate pe săptămână, indiferent de nivelul de vârstă al copiilor.

JOCURILE ŞI ACTIVITĂŢILE DIDACTICE ALESE sunt cele pe care copiii şi le aleg şi îi ajută pe aceştia să socializeze în mod progresiv şi să se iniţieze în cunoaşterea lumii fizice, a mediului social şi cultural căruia îi aparţin, a matematicii, comunicării, a limbajului citit şi scris.

ACTIVITĂŢILE DE DEZVOLTARE PERSONALĂ includ rutinele, tranziţiile, activităţile din perioada după-amiezii (inclusiv activităţile opţionale).
Rutinele sunt activităţile-reper după care se derulează întreagă activitate a zilei. Ele acoperă nevoile de bază ale copilului şi contribuie la dezvoltarea globală a acestuia. Rutinele înglobează activităţi de tipul: sosirea copilului, întâlnirea de dimineaţă, micul dejun, igiena-spălatul şi toaleta, masa de prânz, somnul/perioada de relaxare de după-amiaza, gustările, plecarea şi se disting prin faptul că se repetă zilnic, la intervale aproximativ stabile, cu aproape aceleaşi conţinuturi.
Tranziţiile sunt activităţi de scurtă durată, care fac trecerea de la momentele de rutină la alte tipuri/categorii de activităţi de învăţare, de la o activitate de învăţare la alta, în diverse momente ale zilei.
Jocul este activitatea fundamentală a copilului pe care se sprijină atât rutinele cât şi tranziţiile şi, evident, activităţile de învăţare. Acesta influenţează întreaga conduită şi prefigurează personalitatea în formare a preşcolarului.

OFERTA CURRICULARĂ

EDUCAREA LIMBAJULUI

-înţelegerea şi transmiterea de mesaje simple; reacţionarea la acestea ;
-participarea la activităţile de grup/de joc atât în calitate de vorbitor, cât şi de auditor;
-distingerea sunetelor ce compun cuvintele, pentru a le pronunţa corect;
-învăţarea de cuvinte noi, conştientizându-le înţelesul, pentru a le folosi în contexte adecvate;
-îmbogăţirea vocabularului activ şi pasiv pe baza experienţei, activităţii personale şi/sau a relaţiilor cu ceilalţi şi simultan utilizarea unui limbaj oral corect din punct de vedere gramatical;
-exprimarea corectă din punct de vedere sintactic, în propoziţii simple;
-audierea cu atenţie a unor texte pentru mărirea orizontului de cunoaştere;
-receptarea unui text înţelegând în mod intuitiv caracteristicile expresive şi estetice ale acestuia;
-exprimarea în propoziţii simple trăiri, întâmplări din experienţa proprie sau a altor copii/adulţi în reproducerea unor poezii/poveşti

ACTIVITĂȚI MATEMATICE

-recunoaşterea, denumirea obiectelor, cantitatea lor, clasificarea, constituirea de grupuri/ mulţimi, pe baza unor însuşiri comune (formă, mărime, culoare);
-clasificarea obiectelor şi fiinţelor după unul sau mai multe criterii asociate;
-să numere de la 1-10, recunoscând grupele cu 1-10 obiecte şi cifrele corespunzătoare;
-să-şi formeze reprezentări corecte despre formele geometrice plane-cerc, pătrat, dreptunghi triunghi;
-efectuarea de operaţii cu grupele de obiecte constituite în funcţie de diferite criterii: triere, grupare/regrupare, comparare, clasificare, ordonare, apreciere a cantităţii prin punere în corespondenţă;
-identificarea poziţiei unui obiect într-un şir utilizând numeralul ordinal;
-efectuarea de operaţii şi deducţii logice, în cadrul jocurilor cu piesele geometrice;
-să raporteze numărul la cantitate;
-aprecierea globală a cantităţii de obiecte concrete şi raporturile cantitative dintre două grupuri comparate, folosind un limbaj adecvat;
-înţelegerea şi numirea relaţiilor spaţiale relative, plasarea obiectelor într-un spaţiu dat ori să se plaseze corect el însuşi în raport cu un reper dat;

CUNOAȘTEREA MEDIULUI ÎNCONJURĂTOR

-să comunice impresii, idei despre aspecte ale mediului înconjurător;
-recunoaşterea anumitor schimbări şi transformări din mediul înconjurător;
-să recunoască şi să descrie verbal şi/sau grafic anumite schimbări şi transformări din mediul apropiat;
-cunoaşterea aspectelor caracteristice mediului apropiat pentru a se adapta uşor la cerinţele acestuia.
-cunoașterea unor elemente componente ale lumii înconjurătoare (obiecte, aerul, apa, solul, vegetaţia, fauna, fiinţa umană ca parte integrantă a mediului, fenomene ale naturii), precum şi interdependenţa dintre ele folosind materiale intuitive;
-aplicarea normelor de comportare specifice asigurării sănătăţii şi protecţiei omului şi naturii;
-cunoaşterea unor elemente ale culturii şi religiei mediului social din care face parte;

EDUCAȚIE PENTRU SOCIETATE

-cunoaşterea persoanelor din mediul apropiat;
-cunoaşterea normelor de comportare necesare integrării în viaţa socială (igiena personală; familie, grădiniță, grup de joacă);
-respectul de sine (politețe, sinceritate, hărnicie, prietenie, toleranță);
-manifestarea spiritului de echipă prin colaborare la realizarea unei activităţi în comun;
-cunoaşterea şi aplicarea regulilor de igienă personală;
-cunoașterea şi utilizarea unor unelte simple de lucru pentru realizarea unei activităţi practice;
-să cunoască diferite materiale de lucru, din natură ori sintetice;
-să efectueze operaţii simple de lucru cu materiale din natură şi sintetice;
-formeze deprinderi practice şi gospodăreşti;
-manifestarea atitudinii pozitive faţă de fiinţe şi lucruri;
-cunoașterea drepturilor copilului în viaţa socială;
-conştientizarea consecinţelor pozitive şi negative ale comportamentelor sale asupra sa şi a celorlalţi;
-cunoaşterea de reguli de securitate personală (reguli de circulație);
-înţelegerea semnificaţiei unor evenimente social-culturale.

EDUCAȚIE PLASTICĂ

-redarea temelor plastice specifice desenului (punctul, linia, forma-spontană, decorativă);- obţinerea de efecte plastice, forme spontane şi elaborate prin tehnici specifice picturii (dactilopictură, fuzionare, presare, stropire, amprentare, șablonul, ștampilare);
-identificarea culorilor și folosirea acestora corespunzător (culori primare, calde, reci);
-aplicarea diferitelor tehnici de lucru pentru a obţine forme cât mai apropiate de realitate;

EDUCAȚIE FIZICĂ

-exersarea deprinderilor motrice utilitar aplicative (echilibru, târâre, tracțiune și împingere, transport de greutăți);
-formarea corectă a deprinderilor motrice de bază (mers, alergare, săritură, aruncare și prindere);
-formarea unei ţinute corporale corecte, manifestând autocontrol în exersare;
-executarea de mişcări ritmate prin antrenarea diferitelor părţi ale corpului;
-să se exprime liber asociind mişcărilor sentimente, trăiri;
-să manifeste spirit de echipă, cultivându-şi trăsături pozitive de caracter;
-coordonarea mişcărilor în raport cu comenzile verbale sau regulile de joc;
-orientarea în spaţiu raportându-se la repere date;
-să se orienteze în schema corporală cunoscându-şi posibilităţile motrice ale fiecărei părţi;

EDUCAȚIE MUZICALĂ

-diferenţierea auditivă a timbrului, intensităţii, duratei şi înălţimii sunetelor din mediu şi pe cele muzicale;
-interpretarea cântecelor însoţite de mişcări sugerate de textul lor;
-intonarea de cântece pentru copii;

ORGANIZAREA MEDIULUI EDUCAȚIONAL

Organizată pe centre de interes, sala de grupă devine un cadru adecvat situaţiilor de învăţare, oferind copilului ocazia să se simtă bine în intimitatea lui, stimulându-i interesul şi invitându-l la învăţare prin descoperire şi explorare.

– Centrul “Bibliotecă” ;
– Centrul “Construcții”;
– Centrul “Artă”;
– Centrul „Joc de Rol”;
– Centrul „ Nisip și apă ” ;

Grădiniţa trebuie să fie pentru copii un spaţiu dorit, cu activităţi care să-i implice, să le ofere posibilitatea de a se dezvolta într-o atmosferă deschisă, stimulatoare.

Ciclul preșcolar funcționează începând cu anul școlar 2020-2021.